Torby, sakwy, kufry i bagażniki do motocykla – kufry centralne

Ok, teraz możemy się zająć już tym, co jest najważniejsze w czasie długich wypraw motocyklowych, a mowa dokładniej o takich gadżetach jak kufry centralne, sakwy, torby oraz kufry boczne. Ich ceny i przeznaczenie różnią się od siebie i wszystko jest zależne do producenta, wykorzystanych materiałów, a nawet od tego do jakiego motocykla mogą zostać zastosowane.

W przypadku turystów – dokładnie takich jak my, którzy nie lubią jeździć odległości poniżej 300 km, nie warto oszczędzać na swoich bagażnikach, od razu ostrzegam.

Żeby o wiele łatwiej było zobrazować mi różnicę, chciałbym wam przedstawić dwa modele kufrów centralnych i od nich również zacznę, ponieważ są one najbardziej popularne oraz większość z nas wykorzystuje je nawet w czasie krótkich tras. Pierwszym z nich będzie model firmy Awina, a dalszego rozszerzenie niestety nie otrzymujemy. Jest on w cenie 99 złotych i otrzymujemy również płytę montażową, która pasuje do produktów dużo bardziej ekskluzywnych (jeśli tylko można tak powiedzieć), a chodzi dokładniej o Monokey. Praktycznie to jedyne informacje, które może zaoferować nam sklep motocyklowy. Możemy również podejrzewać, że jest on wodoodporny i może nie uratuje naszego bagażu w czasie ewentualnej kolizji, jednak z pewnością ograniczy szkody maksymalnie. Największą wadą jest brak podania litrażu, lecz patrząc na ten produkt, możemy spodziewać się naprawdę niewielkich możliwości. Materiały również pozostawiają wiele do życzenia i to na pierwszy rzut oka.

Na pytanie czy zmieścimy kask, jestem w stanie odpowiedzieć tylko i wyłącznie – to zależy.

Drugim kufrem centralnym dla porównania, będzie model V47NT Monokey 47L GIVI, który znajdziemy już w cenie 750 złotych, więc jest on 7,5 raza droższy!

Po pierwsze, otrzymujemy informacje o pojemności, która wynosi 47 litrów i możliwość pomieszczenia dwóch kasków, co z pewnością jest atrakcyjną propozycją dla osób uwielbiających podróżować ze swoją drugą połówką na jednej maszynie. Możemy go również dostosować do kolorystycznej wersji naszego motocykla, gdyż GIVI oferuje nam zamienne części zewnętrzne. Maksymalne obciążenie wynosi 10kg, co może wydawać się nie dużym rozmiarem, jednak możecie mi spokojnie uwierzyć, nie uda wam się tyle wsadzić – chyba, że macie zamiar przewozić ołów lub inne ciężkie metale, co jest raczej mało prawdopodobne.

Zawsze posiadamy możliwość dodatkowej opcji dokupienia akcesoriów, takich jak oparcie i światła, dzięki czemu zwiększymy komfort i bezpieczeństwo jazdy z kufrem!